من و خودم و تمام چیزهایی که باید در زندگی ام تغییر کنند.

من و خودم و تمام چیزهایی که باید در زندگی ام تغییر کنند.

ثبت نگاری روزانه توسط یک پشت میز نشین
من و خودم و تمام چیزهایی که باید در زندگی ام تغییر کنند.

من و خودم و تمام چیزهایی که باید در زندگی ام تغییر کنند.

ثبت نگاری روزانه توسط یک پشت میز نشین

(16)

آب!

موضوعی بس تکراری و بس خسته کننده و بی نهایت اعصاب خورد کن!

قبول!

اما وقتی که تصور می کنم نبودنش می تواند ظرف سه روز من را به کشتن بدهد باور کنید موضوع بسیار جدی از موضع جالب انگیز بودن به بحرانی بودن سوئیچ می کند.

قبول نمی کنید؟ بسیار خب. در دیدگاهی دیگر سعی در متقاعد کردن دارم:

چشم هایتان را ببندید و تصور  کنید وسط کویری هستید و افتاب سوزان مختان را نسبتا نیم سوز کرده. لب هایتان ترک خورده و از شدت خشکی گلویتان صدایی از آن خارج نمی شود. 

تا جایی که چشم کار می کند تنها خاک است و خاک است و خاک. دچار توهم و دوبینی شده اید. ساطع شدن امواج گرما از زمین شما را درگیر دیدن سراب می کند. سعی می کنید بدوید. سکندری می خورید. توانایی انجام حرکات سریع ندارید. زمین می خورید. حالا دقیقا از بالای سر شما یک هواپیما می گذرد. به دلیل کم آبی و از دست دادن نسبی هوشیاریتان، توانایی تکان خوردن و فریاد کشیدن و علامت دادن هم ندارید.

تمام شد.

خیر داستان کلید اسرار هم نبود. اگر بی آبی واقعا رواج پیدا کند، این روند خیلی هم برا کشور ما که بیشتر پوشیده شده از مناطق بیابانی و به دلیل نزدیکی به خط استوا گرمسیر است، غیر ممکن نیست.

فرهنگی که در کشورهای غربی دم از آنها می زنیم همین هاست.

اب را درست و به موقع مصرف کنیم.

این چیز زیادی نیست.

1- حیات خانه تان را جارو کنید.

2- ماشینتان را یا ببرید کارواش یا با یک سطل آب و ابر تمیز کنید.

3- شیر آب را توی باغچه خانه ول نکنید.

4- حمام کردن بالا غیرتاً بیشتر از 15 دقیقه نباشد.

5- در هنگام لیف کشیدن و شامپو زدن شیر آب را ببندید.

6- زیر دوش حمام مسواک نزنید، لباس را اول بشوئید و سپس آب بکشید.

7- در موقع مسواک زدن و شستن صورت اول کار خود را انجام داده و بعد شیر آب را باز کنید.

8- برای شستن ظرف های کثیف، اول آنها دسته بندی کنید، سپس با مایع شسته و بعد آب را باز کرده و آبکشی کنید.

9- بچه ها را برای آب بازی و کردن و این حرفا به استخر ببرید.

10-اگر در توانتان هست،در دل طبیعت، درخت بکارید و در گسترش فضای سبز سهیم باشید.


اگر همین ده مورد را رعایت کنیم، در راستای بهتر شدن زندگی شخصیمان قدم برداشته ایم. بعدا اگر خواستیم در فضایی ادعا کنیم که آدم خوبی هستیم، با اقتدار و لبخند آن را بیان کنیم.


:)


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.